THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 May 2012

Sebab Musabab Mesti Kena Balik Tepat Waktu.......

Pagi keje hari hari aku adalah awal giler..6.30 pagi dah keluar tu...pagi yang gelap kini sudah terang gitu bila sampai opis...keluar opis awal bukan apa nak rebut parking dalam bangunan sapa cepat dia dapat...lambat sikit 7.30 pagi memang parking luar la...oh tidak la parking luar mencekik harga sekali masuk RM13...hari hari RM13 bankrap tak makan lunch la aku...tepuk dahi...maka baiklah pegi keje awal..lagi pun pegi keje awal ..fresh..sempat la nak tido ke ...sarapan pagi ke...bertenet Fb ke.. pegi keje pagi biasa tinggal kan Fayel ...itupun tgk mood la kalau Fayel berjaga liat nya aku nak gerak ke opis..asik la cium patah balik cium lagi..tak puas ...kalau dia tido tak sedar diri nyenyak..alolo kesian la pulok...nak kejut tengah tido..biarkan...cium jugak la puas puas...then melangkah ke keje mencari rezeki... 

Dah sampai opis..hati tertinggal pulak ingat Fayel kat umah...gitulah lumrah kan bila ada anak..asik la duk teringat...setiap masa jugak la aku call mak aku tanya apa dia buat...rasa nak balik cepat on the spot je...wakakaka gile ...orang lain ada anak gak weh...huhuhu...yer aku paham orang lain ada anak...ni aku citer bagi pihak aku..macam aku tinggal kan Fayel rasany sehari lebih kurang 12 jam..total tu kira sekali ngan jalan jem hantu mengila setiap pegi dan balik keje...tak sukeeeeee...tapi nak wat camana...duduk di KL metropolitan memang nak tak nak kena tempuh...nasib...zaman berubah kini..dulu single apa barang balik awal dating la dulu...sekarang nak macam tu...woiiiiii mau laki aku asik la 10 kali tepon mana mana...habit balik lambat sejak ada Fayel dah takde dah..otomatik Fayel adalah penyebab sekarang balik tepat waktu...5.30 petang sharp cabut..ada keje ke tak..ada aku kesah..sambung esok...kualiti bersama keluarga adalah penting...keje penting gak..tapi kadang geram tu...last minit aku nak balik baru la terhegeh bagi keje kata urgent...ahh persetankan...esok pagi saja aku sambung...aku nak balik babai... 

Reason balik tepat waktu jugak disebabkan tak nak membebankan mak aku...memang la Fayel tok mak nya jaga..tapi kesian la orang tua...yerla masa dia nak bersolat...mujur mak aku nak jaga...jadi aku tak nak sampai membebankan orang tua...dah macam memperhambakan pulak...mak dah tolong jaga seribu kali syukur..tu pasal rushing gak aku balik...kena pastikan sampai pukul 6.00-6.30 petang...kadang kena bergilir ngan Encik Awak...pastikan waktu balik salah sorang cepat...nak terkam Fayel...dia biasa la dah terbiasa berjalan..setiap petang gelisah...kaki mengeletik...yer mama paham...Fayel nak pusing pusing stroller yer..Fayel dah standby ko...kemain...petang petang kena la mama ko ni usung kan...stop masuk umah dia mengamuk menangis ..ok la sambung pusingan lagi sampai dia surrender dia tertido sendiri



Haloo budak masyam bambam ...nak gi mana tu

Tengok tu senyum simpul nak jalan weh

Mama sorong yer..duk diam diam

Singgah main buai sebelah umah pulak

Kemain excited tahan perut mama hayun buai kann

Ha dah ngantuk tu...mamai tu...ok finished meround balik kita mandi pulak nak maghrib ni


BUAT ENTRY NI RASA NAK BALIK SEKARANG JUGAK...NGEEEEEEEEE....KEJE MENAIP SAMBUNG BALIK WEH...KATA NAK BALIK TEPAT WAKTU KANNNNNNN





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

14 comments:

Myn said...

Kemain fayel hahhaaa geram sehhh

diana aziz said...

Fayel bls dendam berjam2 duk dlm rmh siang hari, bosan. bile mamanye balik, terus buat2 nangis sb nak suh mamanye ajak berjalan... cerdik btol. hehehe

DYatie ABakar said...

nampaknya fayel lebih bam bam dari arissa..gerrraaammm!

safiyyah osman said...

waaaa...senyum!.yeayyyy!fayel dh boleh pegang mainan..bestnya..xssabar nk tunggu adelia pandai pegang brg...

shuhadah Zainol said...

alahai dak bambam ni.. selagi acu x dapat gomol dia selagi tu la acu x puas ati..huhu..

Qhaifa Nur said...

sebab fayel, mama nak balik cepat sekarang....

geram tengok fayel, mukanya comel sangat......

Liyana said...

kemain fayel ni.. tembam dah ha...geramm

Nadine said...

I pun mmg nak sgt balik on time due to the same reason like you. tp my nature of work different, waktu keja x menentu especially bila dlm project. mmg sgt jarang dpt balik on time :(

Unknown said...

hamboiiii kemain lagi dia suka berjalan :)

noradzlina.kamdani said...

betul la tu..nk balik awl psl fayel psl cian dgn tok mak..nk spend lbh masa berkualiti dgn ank...terbaik!!!

ciksuen said...

baiknye fayel dok lam stroller..kalu sufi pantang letak je da ngamuk2 nk suh angkat..he

imhana said...

akak pun rasa cam tu..kualiti time dgn famili lebih penting...

Bitt (double IS) said...

hehehhee mcm tu kan ibu yg bekerja...fayel dah bulat...gerammnyaa...

NeenaAnuar said...

aku yg belum ade anak pun nak balik on time.. ini kan pulak ko yg dah ade anak kann! hehehe..

Google